2021年11月17日水曜日

#4ゲーム制作への道 Unity Tools Traning Project 開始 2日目グラフィックは正直どうでもいいw あととにかく既存スクリプトだけで行くw

 ゲームをたくさん見てきて、遊んできて思うことはグラは大事なようで正直どうでもいいw

I've watched a lot of games, and what I think after playing is important, and honestly I don't care lol

 グラフィックですが、ものすごい凝ったものから適当なドット絵のものまでさまざまにやった中で、やっぱりグラは基本どうでもいいと言っても過言ではないw

It's a graphic, but it's no exaggeration to say that Gras basically doesn't matter while doing a variety of things from tremendous elaborate ones to suitable pixel art w

画面なんか見ているようで見ていないw

I don't look at the screen like I'm looking at it lol

凝ったものや凝った演出をいくらしたところで、正直どうでもいいし、これだけ手間暇かけているわりには一瞬で通り過ぎてしまうものです。

No matter how much you do with elaborate things or elaborate productions, honestly it doesn't matter, and even though it takes so much time and effort, it passes by in an instant.


TES5の木の皮テクスチャーと同じですw

It's the same as the TES5 tree skin texture.

よってよーくみると物凄い本物そっくりでも馬に乗り移動していると全く見てませんからどうでもいいのですw

Therefore, if you look closely, it looks just like the real thing, but if you're riding a horse, you won't see it at all, so it doesn't matter.


ただし、Atariとファミコンの違いくらいになるとグラが単色ビックドットよりもピクセルドットで綺麗な色がたくさん使われていた方が良い。

However, when it comes to the difference between Atari and NES, it's better for Gras to use a lot of beautiful colors with pixel dots than monochromatic big dots.

このくらいはありますが、でも基本ATARIを遊んで、さらに移植作品を遊んでいても違いはグラフィック程度ですw

There is this much, but even if you play the basic ATARI and play the transplant work, the difference is only graphics w


今のゲームはほぼグラフィック処理だけでゲーム内容が・・・正直今一見たいなところにあり、そこに時間をかけるよりも、ゲーム内容、ゲームバランス、ゲームそのものに工夫を凝らして、遊びごたえがあるものが良いと思うわけです。

In the current game, almost only graphics processing and the content of the game ... Honestly, it's where I want to see it now, and rather than spending time there, I think it's better to devise the game content, game balance, and the game itself, and have a playful thing.


作っているとそこに陥りやすい罠な気がしますが、正直手を抜くポイントを常に考えていく必要がありますねw

I feel like it's a trap that's easy to fall into there when you make it, but to be honest, you need to always think about the point of cutting corners.



音楽とゲーム制作は一緒ですねw

Music and game production are the same lol

ラクする場所、手抜きしないと音楽はできません。

A comfortable place, you can't play music unless you cut corners.

でも音ラクで楽できる場所を間違えると音楽できないw

But if you make a mistake in a place where sound is easy and easy, you can't play music lol

ゲームも同じ、楽できる場所を間違えるとゲームはできないw

The game is the same, if you make a mistake in the place where you can enjoy it, you can't play the game w


Unityの使い方ですがどうやら2020の2D進化が凄すぎてトレーニングがほぼ全滅w

It's how to use Unity, but apparently the 2D evolution of 2020 is so amazing that the training is almost annihilated w

全く使えませんw

I can't use it at all lol

なので、最新2Dコンテンツを使うか、パッケージマネージャーからツクールツールを導入するなどで自分なりに頑張るほかありませんw

So I have no choice but to do my best by using the latest 2D content or introducing a Maker tool from the package manager.

なので、いきなり使っていくしか方法はないようですw

So, it seems that there is no other way but to use it all of a sudden w


まあこういうものは思考錯誤で適当にやっていくほかありませんので、ガンガンいじっていきます。

Well, I have no choice but to do this kind of thing properly with thinking and error, so I'm going to mess with it.


ただ新しいトレーニングはこちらでできるようで、まずはパッケージを入れてからになります。

https://learn.unity.com/projects



まずは前回のようにパッケージをインストールしてパッケージ導入をしていきたいと思います。

First of all, I would like to install the package and introduce the package like last time.


ストアからツールをダウンロード

Download the tool from the store

https://assetstore.unity.com/



パッケージマネージャーからダウンロードしてEditorにインポートしていきます。

Download it from the package manager and import it into Editor.


ただ・・・ツールが優良なのとやっぱりこういうツールも絶対的に有料w

https://assetstore.unity.com/packages/tools/visual-scripting/playmaker-368

https://assetstore.unity.com/packages/tools/utilities/easy-save-the-complete-save-data-serialization-asset-768 


この2つは絶対的にあったほうがラクでしょうw

It would be easier to have these two absolutely w


結構金食い虫ですw

It's quite a money-eating bug lol


まあ50%offなんで安いけど1万円は覚悟必要w

Well, it's 50% off, so it's cheap, but you need to be prepared for 10,000 yen lol


まあ安いけどw

Well, it's cheap lol

ツクールなら全部最初から入っていますので、何も心配入りませんが・・・

If it's Maker, it's all in from the beginning, so you don't have to worry about anything...


まあツクールレベルの低次元レベルの操作でUnityが使えるというメリットは計り知れずすごいものなんですがw

Well, the merit of using Unity with a low-dimensional operation at the Maker level is immeasurable and amazing.



無料版探したらありましたw

I looked for the free version and found it.

これが絶対必要ですw

This is absolutely necessary w

2020年からは本当に全然違うので、Unityが本当に使えると思いますw

It's really completely different from 2020, so I think Unity can really be used w


Unity ビジュアルスクリプティングアセット Bolt

Unity Visual Scripting Asset Bolt

https://unity.com/ja/products/unity-visual-scripting

https://assetstore.unity.com/packages/tools/visual-scripting/bolt-163802

https://note.com/unityjapan/n/n8620126b2d39


昔は有料でしたが、今は無料で開放されていますw

It used to be charged, but now it's free of charge.

嬉しいw

I'm happy lol


これがないと話になりませんw

Without this, it won't be a story lol


でも実際にビジュアルスタジオも使えるのでまあどうなんだろうか?というのもありますが、まあスクリプトだけで作るのであれば、使えなくてもツールがあれば作れるので、まあ必要ですね

But you can actually use the visual studio, so what do you think? That's also the case, but if you make it only with scripts, you can make it if you have a tool even if you can't use it, so it's necessary.


まあ上の有料版はスクリプトコードも付いてくるので、あったほうが便利ですが、あとセーブは必要かもでもまあ作れるようになってからでも遅くはありませんので、急ぐ必要はありませんから来年のブラックマンデーセールでまともに使えるようになっていて困っていたら買いますかねw

Well, the paid version above also comes with a script code, so it's more convenient to have it, but it may be necessary to save, but it's not too late even after you can make it, so you don't have to hurry, so if you're in trouble because you can use it properly at the Black Monday sale next year, will you buy it w



とりあえず金を払うのは使えるレベルになってからでも遅くはありませんw

For the time being, it's not too late to pay money even if it's at a level where you can use it lol

セールは毎年何度もやっていますのでw

I do the sale many times every year lol


そう考えるとアクションゲームツクールはかなりお得なセットですが、まあグラフィックがドット限定というだけですが、まあグラはそれほど重要ではないので、ツクールが一番無難でしょうw

If you think about it, the action game Maker is a pretty good set, but it's just that the graphics are limited to dots, but well, Gras is not so important, so Maker will be the safest w

4千円でセールしていたら迷わず買いですねw

If it's on sale for 4,000 yen, I'll buy it without hesitation lol



まあアクションゲームツクールはセール狙いということで決定ですw

Well, the action game Maker is decided because it's aimed at the sale.



とにかくUnityのパッケージだけでも相当ありますので、それを使えばなんとかなりそうですw

Anyway, there are quite a few Unity packages, so if you use it, you can do something w

とにかく一度、適当なマップと簡単なフローでアウトプットまでなんとか頑張りますw

Anyway, once, I'll do my best to output with a suitable map and a simple flow.

ズブの素人が適当ゲームをアウトするまで完成までどのくらいかかるのか?

How long does it take for a Zubu amateur to complete the appropriate game?

まあジャンプするだけとかなら、三日もあれば大丈夫だと思いますがw

Well, if you just jump, I think it'll be fine in three days lol


今日で二日目なんであと三日でなんとかしたいw

It's the second day today, so I want to do something about it in three days.

まあ一週間でなんとかしたいw

Well, I want to do something about it in a week lol



一応、私のコード生成能力はほぼ0に等しいので、コードは触らずに行きたいと思いますw

For the time being, my code generation ability is almost equal to 0, so I want to go without touching the code w

一応、VBしかやったことありませんw

For the time being, I've only done VB lol

C#はマイクロソフト独自、ということくらいしか知りません。

I only know that C# is Microsoft's own.

ビジュアルスタジオは触ったことはありませんので、基本触らずw

I've never touched the visual studio, so I don't touch it basically w

どこまで行けるかですw

How far can you go? lol


0 件のコメント:

コメントを投稿

任天堂目覚し時計アラーモは優秀だがかなり高額、今後のゲームサウンド配信次第で化ける?w

かなり使える、優秀な目覚し時計アラーモ。   目覚まし機能は、5分毎にどんどん音量が増して行き、体を動かす、動くと音楽が再び小さく鳴り、目覚まし発動時は、ずっと小さく鳴り続けている感じのスムーズ機能付き、体が動くと小さくなり、ベッドから出ると自動終了する。 画面は夜中でも眩しすぎ...