昨日の続きですが、スーパーインポーズするモード学習です。
As a continuation of yesterday, it's superimposed mode learning.
モードはずらして使うのですが、そのままでは使いにくいので、ナチュラル2やらナチュラル6という感じですが、そうした集約したモード理論が、マイナーコンバージョンであったり、スコット・ヘンダーソン師匠のメロディックマイナーコンバージョンであったりします。
I use it out of mode, but it's hard to use as it is, so it's like natural 2 or natural 6, but such aggregated mode theory is minor conversions or melodic minor conversions by Master Scott Henderson.
https://jazz.playing.wiki/d/Scott%20Henderson%20Improvisation
https://jazz.playing.wiki/d/minor%20conversion%20%3a%20Pat%20Martino
モードは、すでに多くの答えが集約されて、すでに沢山あり、みんなはそれを得ているので、それをやれば、モードは完成です。
The mode already has a lot of answers aggregated, there are already a lot, and everyone is getting it, so if you do it, the mode is complete.
モードのスーパーインポーズはいいとして、 まだ未処理の問題があります。
●共通音、保留音
●common tone、Hold Tone
それが近親調トーンと236共通コードであるコモントーンをちゃんとしておく必要があります。
It is necessary to keep the in close tone and common tone, which is the common code of 236.
これを見過ごしてしまうと苦労するので、ちゃんとしておきます。
If you overlook this, it will be hard, so I'll leave it properly.
●Rootless Chords
Cm = Ⅵ of Eb
Cm = Ⅲ of Ab
Cm = Ⅱ of Bb
これの意味はCm7である共通コードです。
The meaning of this is a common code that is Cm7.
そして共通コード=共通音を考えて置けば、チェンジ後のコード移動も楽になるはずです。
And if you think about common chord = common sound, it should be easier to move the chord after the change.
・236 interval Common Tone
i2=7th、9th
i3=3rd、6th
i6=3rd、6th
全てはインターバルでコモントーンとなるので、そこもちゃんと覚えておけばチェンジが楽になります。
Everything is common tone in intervals, so if you remember it properly, it will be easier to change.
●ガイドトーンとコモントーン
・近親調
1=4
4=R
5=7
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