二日目の時点で多分3日以上経っている気がするがw
As of the second day, I think it's probably been more than 3 days.w
でもちゃんとブログ投稿の日付見ると11/6からなんで3日目です。
But if you look at the date of the blog post properly, it's the third day from 11/6.
あと書籍化しなくなるので、同時に書籍に書き溜めていきます。
Also, since it will not be made into a book, I will write it in the book at the same time.
1年後には私自身の成長日記としてバリバリに弾けている状態となり、書籍も完成する予定です。素晴らしいw
A year later, I will be able to play hard as my own growth diary, and I'm planning to complete the book. That's wonderful.w
原紙フォーマット用意と表紙作成リークw
Preparation of base paper format and cover creation leak.w
なんとなく同人誌ぽいがかっこいい感じにしましたw
Somehow, I made it look cool like a comic. w
英語版が面倒なんで、このブログと同じで、上段日本、下段英語で英語学習もできるように作成していきますw
The English version is troublesome, so I will create it so that I can learn English in upper Japan and lower English as well as this blog.
昨日一曲を通して頑張ってみて思ったことは、音楽は思考が入ることによるリズム崩れが大きな原因と、あとはミスなし疲れが大きな原因です。
What I thought after working hard through one song yesterday is that music is a major cause of the rhythm collapse due to thinking, and the main cause of fatigue without mistakes.
●リズムがしんどい原因
・リズム崩れの原因は思考回路が入った途端にもたる。
・ミスタッチを恐れるあまりに緊張して疲れる。
・???
●Causes of hard rhythm
・The cause of the rhythm collapse is as soon as the thinking circuit enters.
・I'm too nervous and tired to be afraid of mistouching.
・???
これの解決策と対策で練習内容を構築していきます。
We will build the practice content with this solution and countermeasures.
この問題は深刻で、放置すると苦痛しかなくなるので、早期解決が今後の音楽家としての育成に大きく関わるものですから超重要事項です。
This problem is serious, and if left unattended, there will only be pain, so early resolution is very important because it will be greatly related to the development as a musician in the future.
音楽を一度辞めてしまった経験のある人はみんな、これが原因であることは経験者である私そのものですw
Everyone who has quit music once is an experienced person who is the cause of me.
絶対、考えておく必要がある重要な問題です。
It's an important problem that you absolutely need to think about.
●限りなく自由な演奏
・ガイドトーンのインバージョンパターンを増やして運指をスムーズ楽。
・ミストーン対策:スケールダイアトニック適応でミス楽。
・???
●Infinitly free performance
・Increase the inversion pattern of the guide tone to make your finger smooth and easy.
・Measures against mistones: Easy to make mistakes by adapting scale diatonic.
・???
ガイドトーン軸自体もこの2つに大きく意味を持ちます。
The guide tone axis itself has great meaning in these two.
とにかくガイドトーン軸ですから、インバージョンとミストーン対策をしていきます。
Anyway, it's a guide tone axis, so I'm going to take measures against inversion and mistones.
●ガイドトーン軸のインバージョンパターン
●Inversion pattern of guide tone axis
ノンミストーンガイドトーンを意識するとなら
If you're conscious of non-mistone guide tone
・スケール軸のガイドトーンサウンドは12(3)457。
・The guide tone sound of the scale axis is 12(3)457.
もっとシンプルで簡単にするなら147軸。
If it's simpler and easier, 147 axes.
|chord|137Guide tone|Interval|Key C|
|Ⅱ|24R(9)|4or5|DFC(E)|
|Ⅴ|574(6)|4or5|GBF(E)|
|Ⅰ|137|4or5|CEB|
0 件のコメント:
コメントを投稿