ツクールツールですが、アクションゲームツクールMVの他にも調べて置きます。
It's a Maker tool, but I'll look it up in addition to the action game Maker MV.
購入時期は来週のブラックマンデーセール時期のSteamですw
The purchase time is Steam for next week's Black Monday sale.
Steamオータムセール: 2021年11月24日~30日
Steam Autumn Sale: November 24-30, 2021
Tools
・アクションゲームツクールMV
・スマイルゲームビルダー(SMILE GAME BUILDER)
http://smilegamebuilder.com/jp/
https://store.steampowered.com/app/483950/SMILE_GAME_BUILDER/
・インディゲームクリエイター Clickteam Fusion 2.5
https://www.clickteam.jp/product/clickteam-fusion-2-5
無料
・Unity Mac版あり
https://store.unity.com/ja#plans-individual
https://unity.com/ja/download#how-get-started
・Unreal engin Mac版あり。
https://www.unrealengine.com/ja/
https://www.unrealengine.com/ja/download
・インディゲームクリエイター Clickteam Fusion 2.5 無料版
https://www.clickteam.jp/product/clickteam-free
とりあえず無料のUnityとUnreal Enginはダウンロードしましたw
For the time being, I downloaded the free Unity and Unreal Engin w
この2強無料で使えるなら他はいらん気もするがw
If you can use these two for free, I don't feel like I need anything else lol
しかも、プロツールが無料というのが凄すぎるw
Moreover, it's too amazing that professional tools are free w
あと有料は2本くらいセールなら買ってみるのもありですが・・・いらんかもw
Also, if it's on sale for about two paid, it's also possible to buy it, but ... I don't think I don't need it lol
まあでもドットゲームを気軽に作れるならいいかw
Well, but if you can easily make a dot game, it's okay lol
使い方をちゃっちゃーと覚えて、適当な画像、キャラベースでもOKとにかく出来損ないでもいいので、アウトプットするまで急足で作ってみましょうw
Remember how to use it quickly, it's OK even if it's a suitable image or character base, so you don't have to fail anyway, so let's make it quickly until it's output w
無料ツールですが、ツールの使い方を覚えるのも大変なので、Unityで行きますw
It's a free tool, but it's hard to learn how to use the tool, so I'll go with Unity w
最初にアカウント作成、インストールできたのでw
I was able to create and install an account first, so w
まあ使えるかどうかもわかりませんので、テストですね。
Well, I don't even know if it can be used, so it's a test.
Unity
https://atmarkit.itmedia.co.jp/ait/articles/1410/27/news037.html
メリット
Advantage
Javascriptが使える。
Javascript can be used.
3つの言語をロジック実装可能=コピペプログラミング可能。
Three languages can be logiced = copy and paste can be programmed.
オブジェクト化されたプログラムをGuiで並べて配置するだけ。
Just place the objectized programs side by side in Gui.
フローチャートを作るだけですw
I'm just going to make a flowchart lol
基本プログラムは順番に実行されます。
The basic program runs in order.
プログラミングの基本フローチャート
・分岐:if、True or false判断
・ループ:goto、back
・挿入、割り込み、エラー処理
https://tech-blog.rakus.co.jp/entry/202001026/flow-chart
Basic flowchart of programming
・Branch: if, True or false judgment
・Loop: goto, back
・Insert, interrupt, error handling
これだけですw
That's all lol
あまり難しく考える必要なしで、スタートして上から下に順番に実行されていくと覚えておけば大丈夫ですw
It's okay if you remember that you don't have to think too difficult, it starts and executes in order from top to bottom.
とにかくやっていきますw
Anyway, I'll do it lol
How to
https://dkrevel.com/makegame-beginner/
https://unity-guide.moon-bear.com/
なんか面倒臭いのですが、覚えるまでが長いのですが、覚えてしまえばすぐですが、実際にアクションゲームツクールの方がかなり簡単だと思いますw
It's kind of troublesome, but it's a long time to memorize it, but as soon as I remember it, I think action game Maker is actually much easier w
昔20年前くらいにPC98のRPGツクールで作ったことありますが、かなり簡単でしたw
I used to make it with PC98's RPG Maker about 20 years ago, but it was quite easy w
ただ複雑なことをするにはやはりプログラミングしないと無理ですが、Unityなら部品単位でシェアされています。
However, it's impossible to do complicated things without programming, but Unity is shared on a part-by-part basis.
ただし、オブジェクト化されたプログラム部品、ツールなどのプログラム部分が無料でシェアされているのが大手のUnityなどのアメリカ製の特徴なので、たくさんの部品をノンプログラムで使いたい人はやっぱりUnityやらUnreal enginですが、2DゲームならUnityがいいのかも。
However, it is a feature made in the United States such as Unity that program parts such as objectized program parts and tools are shared for free, so those who want to use a lot of parts non-programming are still Unity and Unreal engin, but Unity might be good for 2D games.
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