2021年11月16日火曜日

#3ゲーム制作への道 Unity Tools Traning Project 開始 ゲーム選びとゲーム内容について考える。 #3 Road to game production Unity Tools Traning Project Start thinking about game selection and game content.

 いくらメトロイドバニア路線でもいつも思うのは広いマップは不要だと思う。

No matter how much the Metroidvanian route is, I don't think a wide map is necessary.

本当にただ歩いているだけで時間がもったいない。

It's really a waste of time just walking.

マリオもワープしまくりw

Mario also warps a lot lol

ソニックはただ長い距離を歩くだけなので嫌い。

I hate Sonic because he just walks a long distance.

メトロイドもマップが広くて行ったり来たりするだけで時間の無駄で、正直長いので嫌いw

Metroids also have a wide map, so it's a waste of time just to go back and forth, and honestly I hate it because it's long.

バンパイアや魔界村系は適度な広さだと思うw

I think vampires and Makaimura are moderately large w


やはり謎解きアリの、マップは程々の広さ、往復のような時間の無駄になるようなゲームではなく、程々の広さ。

After all, the map of the mystery solving ants is moderately large, not a game that wastes time like round trips, but moderately large.


すぐに辞められて、すぐに遊べるもの。

You can quit right away and play right away.


時間をただ浪費するだけのゲームはやる気が失せるw

Games that just waste time make me unmotivated lol


ゲームとはこういうものが良いという理想を求めて、ダラダラ系やただ時間をロスするだけの無駄なものではない。短時間でもちょっとできる楽しいものにしたいw

In search of the ideal that this kind of thing is good, it's not a waste to lose lazy or just time. I want to make it a little fun even for a short time lol


すぐできてすぐ辞められるものが良いw

I want something that can be quit as soon as it's done lol


でも飽きさせないアクションゲーム。

But it's an action game that won't get bored.

そういうものが圧倒的に少ない気がする。

I feel that there are overwhelmingly few such things.



とりあえず私の長年のビデオゲーム人生で理想のゲームを書き出す。

・適度な広さのフィールド

・ただ進んでいくだけのもの

・時間ロスがない、往復系NG、死んで振り出しに戻る系もNG

・マップを覚えない

・パズル要素も欲しい。

・飽きずに夢中になれる要素。

・短時間で遊べて、すぐ途中で辞められる。

・クリアーしても何度でも遊べるもの

・ダラダラ系はNG

・私自身が遊んで楽しいもの

・一発で死なない。バロメーター採用で簡単には死なない。



For the time being, I'll write down the ideal game in my long-standing video game life.

・Fields with moderate size

・It's just something that moves forward.

・There is no time loss, round-trip system is not allowed, and the system that goes back to the drawing after death is also not allowed.

・ I don't remember the map.

・I also want puzzle elements.

・Elements that you can be absorbed in without getting bored.

・You can play in a short time, and you can quit right in the middle.

・What you can play as many times as you want even if you clear it

・The lazy type is not allowed.

・What I enjoy playing with myself

・It doesn't die in one shot. barometer doesn't die easily.









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